Design - wnętrza

piątek, 01 lipca 2011

 

Długo milczałam, wiem. Ale miałam swoje powody, zaczęłam drugi kierunek studiów (historię sztuki), opanowywał sztukę gotowania i bycia panią domu oraz żoną:) Dlatego też co jakis czas będę wrzucać kilka własnych przepisów, do działu "od kuchni". Obiecuje że tym razem nie zawiodę i będę dostarczać kilka razy w tygodniu sporej dawki inspiracji modowej, designerskiej oraz fotograficznej. Otworze przed Wami również swoją szafę:)

Zapraszam do inspirowania się:)

POP ART ANDY WARHOL MEBLE ROY LICHTENSTEIN 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Podczas mojego dzisiejszego spaceru po inspirujących blogach i stronach designerskich natrafiłam na absolutne cudo! Meble ozdobione malunkami takich popartowych artysów jak Roy Lichtensteina czy Andy Warhol ! Sama chętnie postawiłabym w naszym mieszkaniu takie cuda!

Więcej zdjęć w katalogu producenta: http://www.silviazacchello.com/

Juz wkrótce artykuł na temat inspiracji popartowych we wnętrzach:)

czwartek, 17 czerwca 2010

Spacerując po innternetowych portalach i forach w poszukiwaniu upragnionej książki, natrafiłam na szereg niezmiernie intereujących propozycji - związanych z aranżacją wnętrz specjalnie dla książkowych moli. Postanowiłam podzielic się tymi niezwykłościami z Wami:

regał na ksiązki books oryginal design  

Pomysł z krzesłem 2 w 1 - tezż jest użekający:)

meble design oryginalny regał na ksiązki

Są niesamowite, pomysłowe, niebanalne, kolorowe i funkcjonalne. Te regały same w sobie stanowią ozdobę całego wnętrza. A regał w kształcie mapy Stanów Zjednoczonych powalił mnie na łopatki!

niezwykły regał w kształcie koła design półka na ksiązki

Nie wiem jak Wam, ale mi aż zachciało się czytać:)

pozdrawiam czytelniczo:)

Nancy Irving (mol ksiązkowy)

sobota, 05 grudnia 2009

Nic prostrzego:) wystarczy zakupić sobie - bajecznie kolorową, kunsztownie zdobioną świneczkę marki: Ritzenhoff - bez mozliwości wyciagania pieniędzy spodnim otworem...

Wydaje mi się, że żal rozbijać takie dzieło sztuki!

zródło:http://czerwonamaszyna.pl/swinki-skarbonki-ritzenhoff-piggy-bank,643,cat.html

Tak, rozglądam się za prezentami światecznymi. Uwielbiam designerskie dodatki, retro akcesoria, Vitage buty i oldschoolowe gadżety. Jednak w tym roku postanowiłam zrobić coś znacznie kreatywniejszego niż - zakupy w internecie wieńczące kilkunastogodzinna przeprawę po galeriach on-line...

W tym roku prezenty- będa owocem mojej twórczości na ile tylko będzie to mozliwe. I Was tez zachęcam do kreatywnego działania.

Chyba, że ktoś z Was dysponuje taką gotówką - by zakupić sobie interaktywnego dinozaura... Swoją drogą, przeraza mnie ta myśl, ze mozna kupic dziecku mechaniczne zwierzątko, które nie jak Ferbi czy piesek Puchi mruczy, wibruje, czy szczeka, ale które rusza sie, reaguje na dotyk i głos, którego reakcje - są imitacja prawdziwego zycia... Aż oczyma wyobraźni dostrzegam apokaliptyczną wizje swiata pozbawionego prawdziwej czułości i przywiązania. Bo jak kochać Robota? Chocby tak slicznego jak ten zachwycający Dino? Boże jakie biedne będą dzieci II połowy XXI wieku, pozbawione żywych piesków, kotków i chomiczków... Otoczone uzurpatorami, ładowanymi na batarie. 

 

Zródło:http://www.2future.pl/Produkt/272/pleo

Całuje Grudniowo:*

 

13:44, awangardastyle , Design - wnętrza
Link
piątek, 06 lutego 2009
Flo! - kicz czy sanktuarium nieustającej inspiracji? co wiesz o tej kontrowersyjnej marce i jej niebywałych produktach?

10:06, awangardastyle , Design - wnętrza
Link
środa, 04 lutego 2009
Owoc - dalekich wypraw w zaświatay allegro - koneser sprzedawca mebli i dodatków z lat 50, 60,70!

10:53, awangardastyle , Design - wnętrza
Link
piątek, 09 stycznia 2009

Jakis czas temu odkryłam nieziemski sklep meblowy - przede wszytkim w realu, ale równiez prezentuje swe wytwory w internecie...

Sklep meblowy- to obelga.. to szkaradne uproszczenie, wrecz niemoralnie pospolite jesli weźmiemy pod uwagę przedmioty a raczej arcydzieła o których mowa. Wydaje mi sie, ze lepiej będzie jesli nic juz nie napisze.. bo efekty mówia same za siebie!

 

To niesamoity design przypominający lata 60 i 70. Geometryczne wzory, silne kontrasty, stylizowany kształt mebli i co najwazniejsze recykling! (meble są uzywane a twórcy - nadają im drugi zywot)!!

 

 

zainspirowana Tym cudownym "miejscem" postanawiam uroczyscie,ze w tym roku zrobie własnorecznie taki fotel- obije materiałem jeden z moich mebli! (jesli mi sie to uda zamieszcze zdjecie:))

tymczasem zapraszam Was na strone tego nierealnie cudownego sklepu

 http://www.miejsce.sklep.pl/

(wszytkie zdjecia pochodzą z tej strony)

 

00:27, awangardastyle , Design - wnętrza
Link
sobota, 03 stycznia 2009

Pewnego razu robiąc wycieczki do wnetrza allegro, przypadkiem zboczyłam z zwyczajnych dla mnie szlaków( - o standardowych drogowskazach - obówie - czólenka - retro atmosphere .... ) i dzięki temu natrafiłam na stare reklamy.. miało to miejsce jakies 3 lata temu i od tego czasu nie ukrywam stałam sie wielką fanką reklam, które uważam za szalenie kreatywny i inspirujący odłam sztuki a dotego wszytkiego jeszcze uzytkowy i praktyczny.

Jesli ktos z Was jest miłosnikiem awangardowego, niecodziennego designu, to polecam rozejrzec sie na Allegro za starymi reklamami, które nadadzą indywidualnego charakteru wnetrzu. Mozna je dobierac pod kolor scian lub w kontrastowych kolorach, badż tez zamiast rozmyslać nad kolorem doposowac je do wnetrza tematycznie.Np.Kobiete z lat 30 piorącą w proszku persil - nad pralka w parlni:) (http://www.allegro.pl/show_item.php?item=512908006&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any)  czy Stylowe reklamy knora z lat 50 z kobieta o talii osy gotująca aromatyczną zupę - powiesić w kochni czy tez jadalni. A kapitalna rekamę szarego mydła czy tez pasty do zebów o nazwie "Pasta do zębów" powiesci nad wanną czy tez na korytarzu wiodącym do łazienki.

To dodatki decydują o charakterze wnetrza. Dlatego też ja sama powiesiłam w swym salonie odjechane garbuby - wycietę autentycznie z gazety z lat 60. Kazdego dnia gdy w chodze do pomieszczenia, którego sciane zdobią - az rozpiera mnie duma, ze wpadłam na taki genialny pomysł i ze udało mi sie ję wyszukac w gąszczu innerentowych witryn.

Podazając tropem plakatów i strarych reklam, poprzez szyldy, blaszane puszki i etykiety - znalazłam kilku cudownych sprzedawców oferujących cuda za niewielkie pieniądze oraz stronę! Istny skar dla miłosników reklam, starej motoryzacji i retro mody- www.akkom.pl - miejsce dla ludzi, którzy potrzebują wokól siebie akcentów z przesżłosci.

To własnie na stronie Akkom - odnalazłam me Garbusy..

Co w tym wszytkim jest najcudowniejsze? Mysle, ze swiadomość posiadania rzeczy z przeszłoscią - własną historią. To tak jak z Antykami.  Jak z rzeczami z second handu.. jak z starymi ksiązkami.  Ludzie dzielą sie na kilka grup ze względu na swe podejscie do sfery materialnej. Na tych którym jest to obojetne i nie skupiają sie na przedmiotach, nie grają one dla nich roli (i nie mówie tu o duchowości lecz raczej o niedbałosci), na tych którzy kochają rzeczy nowe i piekne (i czesto bardzo dorogie) i wreszcie na tych, którzy kochają przedmioty z dusza, którzy przedkładaja ponad cene i chwilowy lans - wiekowość  i historie przedmiotów. (prawdopodobie Wy drodzy goście nalezycie do tych ludzi - skoro przyciagneło Was tu pojęcie awangardy i stylu retro).

To takie fascynujące miec na scianie reklame, która kiedys była np. częścia amerykanskiej gazety, którą miała w reku ponad pólwieku temu jakas kobieta (jesli mówimy o reklamie fashion), która żyła ideałami tamtych lat, przegladala gazete byc moze inspirowała sie tym samym zdjęciem co ja. A dzis ów zdjecie które było inspiracja dla kobiety z połowy XX wieku wisi u mnie w graderobie i dalej pełni swą role inspirując mnie, (z tą róznica, ze w przeciwienstwie do tej kobiety nie mogę nabyc tego produktu, bo zapewnie firma ta juz nie istnieje, jednak moge sama chwycic za nozyce, ołówek i igłe - obrysowac skroic i podjąc walke z materiałem by osiągnąc cel swej inspiracji)

 Reklamy sa rózne, o roznej temtyce, róznym sposobie wykonania.. i przeznaczeniu. Mozna je dzielic na miliony grup. Jednak ja nie poczówam sie do tej roli, dla własnego użytku podzieliłam je na zachodnie- amarykanskie (i tak najprosciej jest je znależć np. w wyszukiwarce google "stare amerykanskie reklamy") oraz na polskie- o słodkim ekscentryzmie prlu.. "plakaty prl"

Wszystkim poszukiwacza polecam wspomniany wcesniej sklep www.akkom.pl

oraz ->http://www.starereklamy.za.pl/

oraz allegro w kategori stare reklamy-> http://www.allegro.pl/26103_stara_reklama.html

http://www.allegro.pl/sklep/2816901_akkom_stare_amerykanskie_reklamy

blaszane szyldy:

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=316989

 

a moze Wy znacie jakies inspirujące pełne starych szyldów miejsca w skrywane przed swiatem w głebi interntowej dżungli?

 

16:03, awangardastyle , Design - wnętrza
Link Komentarze (2) »

Dodałam własnie nowa kategorię "Design" dla wszytkich tych którym nie jest obojętne jakiemi przedmiotami sie otaczają. Dla wrazywych na piekno, łakomych indywidualizmu i wysmakowanej awangardy.. będe prezentować tu wyszukane w internecie przedmioty. Po to byscie mogli zainspirować sie do woli.

A czym jest design? (jak podaje wikipedia)

Design (z ang., wym. "dizajn") jest określeniem używanym w języku polskim do określenia wyglądu przedmiotów użytkowych lub opisu czynności ich projektowania. Określenie to jest stosowane również w innych przypadkach - np. przy opisywaniu architektury.

 

02:00, awangardastyle , Design - wnętrza
Link